In ultima perioada se vorbeste foarte mult de utilizarea smartphone-urilor, insa cel mai recent studiu Return Path arata ca webmail-ul continua sa fie platforma dominanta pentru deschiderea email-urilor.
Emailurile sunt citite 44% pe platforme webmail (Yahoo!, Gmail, Hotmail), 33% in aplicatii desktop (Outlook, AppleMail, Thunderbird, AOL Desktop) si 23% pe dispozitive mobile (smatphone, tableta). Cu toate acestea, cea mai mare crestere o reprezinta platformele mobile-ul, cu pana la 34% din Aprilie pana in Septembrie 2011, comparativ cu cele 6 luni anterioare, in timp ce aplicatiile webmail si desktop au o scadere de 11%, respectiv 9,5%. iPad-ul de exemplu, prezinta o crestere impresionanta de 73% in deschiderea email-urilor intre Aprilie si Septembrie 2011 si cu siguranta este un mediu de luat in considerare, mai ales datorita optiunilor de diferentiere in strategia de design fata de ecranul mai mic, al smartphone-urilor (piata tabletelor are o crestere de 280% fata de anul trecut).
Cum influenteaza zilele saptamanii si industria platformele folosite la deschiderea emailurilor
Fiind disponibile mai multe dispozitive de citire a email-urilor, oamenii de marketing trebuie sa descopere comportamentul clientilor in fiecare zi din saptamana. Luni de exemplu este o zi in care mobile-ul prezinta o scadere comparativ cu aplicatiile desktop si webmail, in timp ce in zilele de joi, vineri si cele din weekend desktop-ul scade si este utilizat mai mult un mix intre mobile si webmail.
Diferenta intre industrii la deschiderea email-urilor nu este foarte mare, insa se pot observa utilizari mai intense a aplicatiilor webmail la industria financiara, de cumparaturi si turism. Retelele sociale si divertismentul prezinta mai multe vizualizari pe platformele mobile, iar industria de automobile si cea de software pe desktop.
De retinut:
– Utilizarea email-ului nu este in descrestere. Oamenii se bazeaza pe email in tot mai multe locuri si pe tot mai multe dispozitive.
– Datele sunt mai importante decat presupunerile. Trebuie sa cunosti unde si cum acceseaza audienta ta email-urile.
– Nu uita de baza. Chiar daca aplicatiile mobile sunt foarte intens folosite, sunt inca multi utilizatori de platforme desktop.
– Fii pregatit pentru schimbare. iPad-ul la inceput a fost catalogat in presa drept un dispozitiv putin necesar si cu interes scazut pentru consumatori, dar un an dupa lansare s-au vandut milioane de tablete.
Bineinteles, trebuie luat in considerare faptul ca pentru utilizatorii romani informatiile din acest studiu sunt diferite, insa actiunile de marketing care trebuie urmarite pentru campaniile de email markering raman valabile oriunde.
Studiu integral Return Path se poate descarca de aici.
Articolul asta ar avea o relevanta daca ar fi un studiu pe piata din Romania. Dar cum nu e, mi se pare inutil. Eu ca om de vanzari care apelez la un email marketing tool in mod sigur incerc sa caut moduri de penetrare in piata unde activez si cum postul e in romana si firma voastra la fel, ma asteptam la niste date concrete nu luate de pe net.