Cum sa iti cresti vanzarile cu peste 30% prin recuperarea cosurilor abandonate

Conform unui numar de 31 de studii dedicate, realizate in perioada 2006-2015, in medie 68,53% dintre cosurile de cumparaturi ale clientilor sunt abandonate. Acest lucru inseamna ca din 1.000 de persoane care adauga produse in cos intr-un magazin online doar 315 finalizeaza comanda in vreme ce 685 (mai mult decat dublu) abandoneaza si pleaca.

Abandonul de cos = comportamentul prin care un vizitator intra in magazinul online, adauga produse in cos dupa care iese fara a finaliza comanda. Acest lucru reprezinta o potentiala pierdere pentru magazinul online doarece vizitatorul nu a cumparat produsele de care era interesat, iar magazinul nu a realizat veniturile respective.

Care sunt cauzele abandonului de cos?

Motive-abandon-cos

Principalele cauze sunt legate de aparitia unor costuri neasteptate (ex: cost de transport), de faptul ca consumatorul se afla intr-o etapa de informare si/sau amana cumparaturile in vederea consultarii altor oferte, de existenta unor probleme tehnice, a unui proces complicat de comanda sau din lipsa increderii in siguranta platilor.

Abandon-cart

In vreme ce 81% dintre magazine considera ca cei care abandoneaza procesul de comanda nu sunt interesati si in consecinta nu merita un efort si o atentie suplimentara, studiile arata ca 75% dintre potentialii clienti au intentia de a realiza efectiv o achizitie (si probabil o vor face din alta parte).

Clientii Conectoo, recupereaza pana la 15% din cosurile abandonate prin implementarea unui sistem de recuperare care are la baza trimiterea de email-uri personalizate si remindere periodice (remarketing).

Prin recuperarea cosurile abandonate, Conectoo genereaza vanzari aditionale in valoare de 30% din cifra de afaceri a magazinului respectiv.

Calculele sunt simple:

  • 1.000 persoane adauga produse in cos;
  • dintre acestea 315 finalizeaza comanda iar 685 abandoneaza;
  • Conectoo recupereaza 103 de cosurile abandonate (15%);
  • numarul de comenzi finalizate creste de la 315 la 418 (+32%)

Viteza de reactie este foarte importanta iar primele 60 de minute de la abandonul cosului sunt critice.
Studiile arata ca probabilitatea de recuperare a cosului scade cu 90% dupa prima ora!

time-to-contact

Alte aspecte de retinut legat de email-uri de recuperare a cosurilor:
– datorita interesului deosebit si al personalizarii, au cea mai mare rata de conversie;
– sunt email-urile cu cel mai bun randament din punct de vedere al vanzarilor generate.

Emailurile de remarketing genereaza de aproape 4 ori mai multe vanzari si un profit net de peste 18 ori fata de o simpla trimitere netargetata de emailuri. 

revenue

Recuperarea cosurilor de cumparaturi este o functionalitate disponibila in platforma Conectoo pentru orice tip de abonament platit. Daca nu ai un cont Conectoo, il poti crea gratuit.

Creeaza un cont Conectoo Gratuit

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.