Conform unui numar de 31 de studii dedicate, realizate in perioada 2006-2015, in medie 68,53% dintre cosurile de cumparaturi ale clientilor sunt abandonate. Acest lucru inseamna ca din 1.000 de persoane care adauga produse in cos intr-un magazin online doar 315 finalizeaza comanda in vreme ce 685 (mai mult decat dublu) abandoneaza si pleaca.
Abandonul de cos = comportamentul prin care un vizitator intra in magazinul online, adauga produse in cos dupa care iese fara a finaliza comanda. Acest lucru reprezinta o potentiala pierdere pentru magazinul online doarece vizitatorul nu a cumparat produsele de care era interesat, iar magazinul nu a realizat veniturile respective.
Care sunt cauzele abandonului de cos?
Principalele cauze sunt legate de aparitia unor costuri neasteptate (ex: cost de transport), de faptul ca consumatorul se afla intr-o etapa de informare si/sau amana cumparaturile in vederea consultarii altor oferte, de existenta unor probleme tehnice, a unui proces complicat de comanda sau din lipsa increderii in siguranta platilor.
In vreme ce 81% dintre magazine considera ca cei care abandoneaza procesul de comanda nu sunt interesati si in consecinta nu merita un efort si o atentie suplimentara, studiile arata ca 75% dintre potentialii clienti au intentia de a realiza efectiv o achizitie (si probabil o vor face din alta parte).
Clientii Conectoo, recupereaza pana la 15% din cosurile abandonate prin implementarea unui sistem de recuperare care are la baza trimiterea de email-uri personalizate si remindere periodice (remarketing).
Prin recuperarea cosurile abandonate, Conectoo genereaza vanzari aditionale in valoare de 30% din cifra de afaceri a magazinului respectiv.
Calculele sunt simple:
- 1.000 persoane adauga produse in cos;
- dintre acestea 315 finalizeaza comanda iar 685 abandoneaza;
- Conectoo recupereaza 103 de cosurile abandonate (15%);
- numarul de comenzi finalizate creste de la 315 la 418 (+32%)
Viteza de reactie este foarte importanta iar primele 60 de minute de la abandonul cosului sunt critice.
Studiile arata ca probabilitatea de recuperare a cosului scade cu 90% dupa prima ora!
Alte aspecte de retinut legat de email-uri de recuperare a cosurilor:
– datorita interesului deosebit si al personalizarii, au cea mai mare rata de conversie;
– sunt email-urile cu cel mai bun randament din punct de vedere al vanzarilor generate.
Emailurile de remarketing genereaza de aproape 4 ori mai multe vanzari si un profit net de peste 18 ori fata de o simpla trimitere netargetata de emailuri.
Recuperarea cosurilor de cumparaturi este o functionalitate disponibila in platforma Conectoo pentru orice tip de abonament platit. Daca nu ai un cont Conectoo, il poti crea gratuit.