A/B Testing in Email Marketing

A/B Testing-ul este unul din cele mai importante instrumente cand vine vorba de optimizarea rezultatelor in campaniile online. Folosirea A/B testing-ului in email marketing permite optimizarea rapida a campaniilor expediate abonatilor si identificarea variantei optime de trimitere a newsletterelor. Astfel, putem imbunatati indicatori importanti precum rata de deschidere, rata de click, numarul si valoarea vanzarilor.

Bryan Eisenberg, unul dintre cei mai cunoscuti specialisti in User Experience (UX) la nivel mondial, considera ca testarea joaca un rol critic pentru marketeri pentru imbunatatirea rezultatelor in marketingul online.

Pentru marketeri, testarea este esentiala in imbunatatirea conversiilor, masurarea rezultatelor este critica pentru cresterea eficientei iar optimizarea este principala cale de crestere a persuasiunii.

— Bryan Eisenberg

DE CE A/B TESTING?

Pentru a intelege importanta A/B testing-ului presupunem ca suntem un magazin online care vrea sa anunte o oferta promotionala catre o baza de 100.000 de abonati. Prin A/B testing vrem sa identificam care este cea mai buna varianta de subiect pentru email-ul care anunta aceasta promotie. Prin intermediul Conectoo, putem impartii lista de abonati astfel:

  • 30% din lista abonati va fi supusa testarii (15% vor primi subiectul A iar 15% subiectul B);
  • Restul de 70% vor primi subiectul castigator dintre A si B (dupa rata de deschidere).

 

 

In exemplul de mai sus, sa prespunem ca vom obtine urmatoarele rezultate:

  • Varianta A de subiect genereaza o rata de deschidere a email-ului de 15%;
  • Varianta B de subiect genereaza o rata de deschidere a email-ului de 25%.

Asadar, expediind catre baza noastra de 100.000 de abonati acelasi email:

  • varianta de subiect A ar genera 15.000 de email-uri citite;
  • campania de A/B Testing (cu varianta B castigatoare) ar genera 23.500 de email-uri citite.

Presupunand ca 5% din cei care citesc un email realizeaza o comanda in valoare medie de 100 euro:

  • varianta de subiect A ar genera vanzari de 15.000 x 5% x 100 euro = 75.000 euro;
  • campania de A/B Testing (cu varianta B castigatoare) ar genera vanzari de 23.500 x 5% x 100 euro = 117.500 euro (+ 42.500 euro).

Asadar, in urma unui simplu A/B test (gratuit in Conectoo) putem creste valoarea vanzarilor prin intermediul unui newsletter cu peste 50%!

Pentru a creste eficienta campaniilor tale de email marketing,  am lansat in Conectoo un instrument de A/B testing ce permite optimizarea unor elemente precum subiectul newsletter-ului, expeditorul si ora la care se face  trimiterea precum si continutul newsletter-ului.

 

Tipul testarilor AB disponibile in Conectoo

 

1. TESTAREA SUBIECTULUI

Identificarea unui subiect pentru newsletter poate reprezenta pentru multi un proces dificil. Alegerea unui subiect bun poate convinge mai multi abonati sa deschida email-ul tau, de aceea este important sa-i acorzi atentia potrivita. Pana la urma, nici nu mai conteaza cum arata sau ce contine newsletter-ul, daca abonatul nu l-a deschis.

 

Testarea subiectelor - AB Test Conectoo

 

Prin intermediul Conectoo poti testa pana la cinci variante de subiect, insa recomandarea noastra este sa te limitezi la trei subiecte testate per campanie. De asemenea, atunci cand testezi mai multe subiecte, asigura-te ca diferenta intre ele este suficient de vizibila incat sa aiba un impact. Nu uita ca primele trei cuvinte din subiect sunt cele mai importante. Incearca sa diferentiezi subiectele chiar din aceste cuvinte!

Deoarece subiectul influenteaza in mod direct rata de deschidere, acest indicator va fi cel in baza caruia se va identifica varianta castigatoare.

 

2. TESTAREA NUMELUI SI EMAIL-ULUI EXPEDITORULUI 

Testarea numelui si a adresei de email ce apare la campul ” expeditor” este imporanta mai ales atunci cand trimiti un newsletter catre abonatii tai pentru prima oara, sau dupa o pauza foarte lunga.

Testarea Expeditorului in AB Test Conectoo

Ca sa mentii o comunicare constanta cu abonatii tai, testeaza cu moderatie expeditorul pentru o anumita lista de abonati si, la fel ca in cazul testarii subiectelor, foloseste rata de deschidere ca si indicator pentru a stabili castigatorul testului.

 

3. TESTAREA MOMENTULUI DE EXPEDIERE 

De multe ori vei auzi ca cel mai bun moment de a trimite un newsletter este dimineata sau intr-o anumta zi a saptamanii, cu tot felul de justificari care tin mai degraba de parerea personala si nu sunt neaparat validate de un test/experiment. Pe masura ce utilizatorii folosesc din ce in ce mai mult accesarea email-ului de pe dispozitive mobile, orele la care acestia deschid email-urile nu mai sunt doar cele numite popular „orele la care lumea isi bea cafeaua”.

 

Testarea orei si zilei pentru trimiterea newsletter-ului

 

Asadar, trebuie sa intelegi la ce ora si in ce zile abonatii tai interactioneaza cel mai bine cu newsletter-ul tau, iar aceasta informatie sa o folosesti pentru trimiterile ulterioare. In functie de obiectivul tau, in cadrul acestui tip de test poti folosi ca si criteriu de determinare a castigatorului atat rata de deschidere cat si rata de click.

Foloseste Conectoo pentru a efectua usor aceste teste de oricate ori ai nevoie sa experimentezi cand e cel mai bine sa trimiti un newsletter abonatilor tai!

 

4. TESTAREA CONTINUTULUI 

Diferite elemente din continutul newsletter-ului pot fi testate pentru a gasi cea mai buna varianta. Printre aceste elemente pot fi: titlurile, pozele, textul si culoarea butoanelor, aranjarea elementelor in template, dimensiunea si culoarea preturilor, etc. Poti testa un singur element al aceluiasi template sau poti testa template-uri diferite pentru a valida un nou design a template-ului de newsletter.

AB Test Continut

Continutul email-ului influenteaza cel mai mult rata de click, asa ca pentru acest tip de test se va folosi rata de click pentru a determina varianta castigatoare.

 

ESANTIOANELE SI IMPARTIREA LISTEI DE ABONATI

Conectoo permite testarea a maxim 5 variatii pentru fiecare element din cele enuntate mai sus. Fara a intra prea mult in teoria statistica privind selectia esantioanelor, este important totusi sa retii ca atunci cand imparti lista pentru a realiza o testare A/B, esantioanele selectate pentru fiecare variatie trebuie sa tina cont de urmatoarele conditii:

  • sa fie suficient de mari pentru a inregistra rezultate semnificative din punct de vedere statistic (minim 500 abonati / variatie);
  • sa fie similare, astfel incat rezultatele sa nu fie afectate de factori ce nu tin de modificarea testata;

In cadrul Conectoo, selectia o poti face usor si intuitiv, iar daca lista ta de abonati este mica (sub 1.000 abonati), iti recomandam sa testezi doua variatii pe intreaga lista, aplicand descoperirile testelor in campaniile ulterioare.

 

CONFIGURAREA A/B TESTULUI

Atunci cand setezi o campanie de tip A/B test in Conectoo, poti selecta cati abonati vor fi supusi testelor si cati abonati vor primi mesajul castigator. Tot in cadrul setarilor campaniei poti alege durata testului si criteriul pe baza caruia se va alege varianta castigatoare. In functie de aceste setari, la sfarsitul testului, Conectoo va trimite automat varianta castigatoare catre restul abonatilor.

Setare camanie AB Test Conectoo

 

PRACTICI RECOMANDATE PENTRU A/B TESTING 

  • Testeaza pe 10-30% din abonati, apoi trimite varianta castigatoare catre restul bazei de abonati. Asigura-te ca fiecare varianta testata ajunge la cel putin 500 de abonati (preferabil mai multi). Daca ai o baza mica de abonati, efectueaza testele pe toti abonatii (50% pentru varianta A si 50% pentru varianta B).

 

  • Urmareste campaniile anterioare ca sa vezi cum reactioneaza abonatii tai in primele ore de la trimiterea campaniei. Aceasta informatie te va ajuta sa selectezi o durata a testului potrivita pentru determinarea variantei castigatoare.

 

  • In cadrul unei campanii, testeaza o singura variabila (ex: culoarea butonului de call-to-action, imaginea promotionala, etc.) ca sa identifici ce modificare a generat cel mai bun rezultat.

 

  • Cand testezi un template de newsletter nou fata de un template pe care il folosesti deja, efectueaza testarile pe abonatii noi. In asa fel te asiguri ca rezultatele testelor nu sunt influentate de faptul ca abonatii mai vechi s-au obisnuit cu tempate-ul actual.

 

  • Uneori rezultatele variantelor testate pot fi foarte aproapiate. In acest caz foloseste un calculator online pentru a verifica semnificatia statistica a rezultatelor testelor. Un coeficient de certitudine de peste 95% valideaza castigatorul din punct de vedere statistic.

 

  • Foloseste instrumentul de A/B Testing pentru a optimiza constant rezultatele campaniilor tale.

 

Modulul de A/B Testing este disponibil in platforma Conectoo pentru orice tip de abonament (inclusiv Gratuit). Daca nu ai un cont Conectoo, il poti crea gratuit aici: www.conectoo.ro

Creeaza un cont Conectoo Gratuit

Eugen Potlog

Scris de Eugen Potlog. Pe blogul Conectoo gasesti resurse utile care te ajuta la optimizarea activitatii tale de email marketing. Afla totul despre cum poti creste vanzarile tale prin newsletter. Aboneaza-te la newsletter pentru a primi ultimele noastre articole pe email.

O părere despre “A/B Testing in Email Marketing

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *