Noul Conectoo – email marketing care vinde

Dupa cum povesteam, am avut o vara in care am lucrat din greu pentru a lansa in luna septembrie o noua platforma de email marketing si un nou concept „Email marketing care vinde„.

Ce inseamna email marketing care vinde?

Email marketingul se adreseaza unei liste de clienti / prospecti, care sunt suficient de interesati incat au facut efortul de a se abona pentru a primi comunicari scrise din partea unui comerciant.

Intr-o piata extrem de concurentiala, a avea o astfel de baza de abonati reprezinta pentru orice comerciant o oportunitate extraordinara care trebuie valorificata, o relatie care trebuie dezvoltata si o premisa a cresterii business-ului prin cresterea frecventei de achizitie, cross-selling si upselling.

Asadar, este suficient sa trimiti emailuri celor care s-au abonat pentru a vinde?

Primim saptamanal in cutia postala de acasa foarte multe pliante / cataloage / oferte. Unele dintre ele sunt ale unor comercianti foarte cunoscuti ale caror clienti fideli suntem. Cu toate acestea, in loc sa le citim cu interes si cu nerabdare le aruncam fara a le deschide macar.

De ce? Adesea, continutul este irelevant in raport cu nevoile noastre.

Magazinele ne asalteaza cu zeci de produse pe care vor ele sa le vanda (pentru ca au o margine comerciala buna, pentru ca vor sa scape din stoc, etc) in loc sa ne ofere produsele de care am fi noi interesati (pentru ca ne plac, sunt conforme stilului nostru de viata si bugetului de care dispunem).

In concluzie, pentru a vinde, emailurile comerciale trebuie sa contina mesajul potrivit pentru fiecare destinatar in parte si sa ii fie livrate acestuia fix la momentul potrivit.

Suna foarte bine si logic, insa cum anume pot face concret acest lucru?

1. Mesaj „potrivit” = un mesaj relevant pentru destinatar.

Sa presupunem ca am intrat in magazinul online preferat si am studiat oferta pentru un anumit produs fara a il achizitiona. Un mesaj „potrivit” ar fi cel care ma anunta lansarea unei promotii care imi permite sa beneficiez de un discount atractiv pentru produsul meu de interes.

Presupunand ca sunt interesat de un produs de fashion, un mesaj potrivit ar fi acela care imi recomanda produse nou intrate in stoc care corespund profilului meu: tricouri Hilfinger marimea L, pantofi casual ECCO marimea 43, rochii office cu maneca scurta marimea 38, etc.

Cum poate Conectoo sa determine mesajul „potrivit”? Conectoo realizeaza profilarea fiecarui abonat in functie de activitatea anterioara pe site-ul magazinului respectiv.

Conectoo tine cont de componenta tuturor comenzilor plasate anterior (daca exista), de paginile de produse vizualizate, de filtre aplicate si de cautarile efectuate pe site.

Pe baza acestor informatii, se pot determina care sunt categoriile, produsele, brandurile de interes si preferintele specifice abonatului (marimi, culori, tipologie de produse, categorie de pret, etc).

2. Moment „potrivit” = livrat in momentul in care destinatarul are nevoie de el.

Sa presupunem ca tocmai mi-am cumparat de la un magazin online un blender. Un email care mi-ar recomanda o carte bestseller de retete pentru blender si cateva oferte de ingrediente (nuci, alune, seminte, migdale, etc) m-ar suprinde placut pentru ca mi-ar anticipa o nevoie.

Un alt exemplu: am inceput o sesiune de shopping online si din diverse motive nu am apucat sa finalizez comanda. Mi-ar fi foarte util un email livrat in scurt timp care sa contina componenta comenzii si sa imi ofere posibilitatea de a o finaliza.

De asemenea, daca am fost foarte interesat de un anumit produs (ex: mi-am petrecut mult timp pe pagina dedicata, am vizualizat poze ale produsului si am parcurs toata descrierea sa), mi-ar fi util un email care sa-mi reaminteasca de produsul respectiv. In cazul in care ma hotarasc sa-l achizitionez, am oferta completa direct la mine in inbox.

Cum poate Conectoo sa determine momentul „potrivit” pentru fiecare client? Conectoo urmareste toate actiunile si inactiunile abonatului atunci cand intra in magazinul online.

 

Atunci cand are loc o actiune (precum realizarea unei cautari in magazin, plasarea unei comenzi) sau o inactiune (abandonarea cosului de comanda, iesirea din pagina unui produs vizualizat), Conectoo o coreleaza cu profilul abonatului pentru a ii trimite mesajul potrivit la momentul potrivit.

Daca am reusit sa iti starnim interesul pentru a iti creste vanzarile prin intermediul email marketingului te invitam sa descoperi si sa testezi noul Conectoo.

De asemenea, iti recomandam sa te abonezi la newsletter-ul Conectoo pentru a primi in continuare informatii de interes pe teme de crestere a vanzarilor si email marketing.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *