Cum să creezi un email de succes

Cu toții primim zeci, poate chiar sute de emailuri zilnic. Unora le acordăm atenție, altora nu. Tu ai o bază de date bună și vrei să comunici cu clienții tăi prin email și vrei să te faci remarcat. Cum să scrii un mail cu care să ai succes? Iată câteva sfaturi aici:

1. Subiectul

Include-l, fii specific și scurt: încearcă să te încadrezi în maximum 30 de caractere și comunică doar principala idee.

Nu folosi IMPORTANT sau URGENT, decât dacă este ceva cu adevărat important sau urgent pentru clienții tăi.

2. Deschide conversația

Salută. E important să fii politicos așa că folosește orice formulă crezi că e cea mai bună pentru publicul tău.

Personalizează. Folosește numele celor cărora te adresezi și astfel ai mai puține șanse să ți se dea skip.

Scrie ideea cea mai importantă în primul paragraf. Nu amâna sau lungi lucrurile, oamenii caută să afle încă din primele propoziții care este mesajul tău pentru ei.

Nu folosi nume prescurtate. Scrie Alexandru sau Alexandra în loc de Alex, mai ales dacă nu ai o relație personală cu cei cărora te adresezi.

3. Folosește limbajul potrivit

Scrie într-un mod formal sau mai puțin formal, în funcție de cum știi că preferă publicul tău, dar totdeauna recitește mailul înainte de a-l trimite, pentru a corecta eventualele greșeli sau typos.

Folosește cât mai puține emoticoane.

Folosește literele mari de tipar atunci când vrei să subliniezi ceva cu adevărat important, altfel dau impresia de strigăt cu voce tare, iar tu nu îți dorești să sperii clienții.

Nu folosi prea multe acronime: ASAP sau RSVP din simplul motiv că nu toată lumea e familiară cu înțelesul lor.

4. Punctuația

E importantă pentru că poate schimba înțelesul propozițiilor. Uite aici un exemplu amuzant:
„Hai să mâncăm mama!” în loc de „Hai să mâncăm, mama!”

Lasă spații între paragrafe. Ajută la citit mai rapid și cumularea ideilor.

Folosește bullet points sau numere. De asemenea ajută la organizarea ideilor și lizibilitate.

Nu folosi prea multe semne de exclamare, întrebare sau puncte de suspensie. E neprofesionist și creează o stare inconfortabilă.

5. Atașamentele

Să fie cât mai mici posibil. Arhivele sau fișierele mari nu pot fi primite de toată lumea, datorită setărilor personale.

Fă referire la atașament în mail. E bine să anunți că ai atașat un document, mai ales dacă e nevoie să fie descărcat.

Nu atașa fișiere fără sens. Ocupă spațiu mult și pot speria userii în a deschide mailul.

6. Spune exact ce îți dorești

Adaugă un call-to-action la final de mail pentru ca userii să știe ce trebuie să facă și să rămână cu această idee în minte.

Răspunde la eventuale întrebări. Încă dinainte de a trimite mailul încercă să răspunzi la eventuale întrebări pe care clienții tăi și le-ar putea pune pentru a evita o avalanșă de întrebări după trimitere.

Nu uita să spui „mulțumesc” la final.

7. Semnătura

Include și alte moduri în care poți fi contactat: telefon, profil de LinkedIn sau Facebook etc.

Exclude semnătura atunci când răspunzi la mailuri în care citezi răspunsul anterior. Va face lucrurile mai ușor de urmărit și mai simple.

8. Replying

Răspunde la toate întrebările care ți-au fost adresate și încercă să faci asta cât mai rapid.

Începe un mail nou cu subiect nou, atunci când e nevoie. Nu continua discuția pe o  tema cu un subiect care nu coincide. Îți va fi foarte greu să mai găsești aceste informații ulterior.

Nu seta răspuns automat, decât dacă ești plecat.

9. Grupuri de emailuri

Folosește To și CC cu grijă, în funcție de cui vrei să transmiți o anumită informație.

Folosește BCC pentru protecția informațiilor, mai ales atunci când vrei să trimiți mail către mai multe persoane și nu ai permisiunea lor de a le afișa adresa de email.

Când răspunzi, folosește @Nume pentru a fi clar că informația se adresează unei anumite persoane.

Nu include mai mulți destinatari decât este nevoie.

 

Succes & inspirație!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *