Zilele trecute am gasit un proiect de lobby si informare foarte interesant, care isi propune sa ajute companiile ce dezvolta clienti de email sa implementeze un standard comun privind rendarea HTML-ului. Proiectul se numeste Email Standards Project, iar mai multe informatii gasiti la www.email-standards.org/.
Ca persoana implicata in aceasta industrie, nu pot decat sa salut si sa sustin aceasta propunere.
Problema semnalata este veche si consistenta. In mod normal orice fisier HTML decent formatat ce este trimis prin intermediul unei aplicatii ESP (precum Conectoo) ar urma sa se vada bine in clientii de email ai abonatilor. Din pacate insa, in realitate lucrurile stau diferit. Stim cu totii ca diferentele de rendare intre Gmail si Yahoo de exemplu sunt foarte mari, iar aceste probleme complica trimiterea emailurilor si ingreuneaza experienta de email marketing a clientilor.
Pentru a se asigura ca mesajul pe care il trimite se vede decent, un client ce nu are cunostinte tehnice trebuie sa il testeze si / sau sa contacteze o firma care sa faca operatia de conversie catre standardul suportat in acest moment de catre majoritatea clientilor de email si care este, va vine sa credeti sa nu, HTML 3.2 ! Standard care a fost adoptat de catre W3C in 14 Ianuarie 1997.
Sa speram ca lucrurile nu vor ramane asa inca mult timp de acum inainte.