Parteneriate care te incurca

Urmatorul exemplu de SPAM, conform oricaror norme, l-am primit de mai bine de 2 luni. Ne-am gandit insa ca e mai ok sa amanam un pic publicarea lui, pentru a nu aduce indirect prejudicii celor prezentati.

Ca sa nu mai lungim povestea, pe 12 Martie primim un email de felul urmator:

academia-de-afaceri-1.jpg

Dupa cum puteti vedea, mailul a fost trimis pe o adresa de abuse a unuia dintre clientii nostri, ce era redirectata catre adresele noastre. Adresele de abuse (gen abuse@ sau postmaster@) sunt folosite in mod uzual pentru strangerea plangerilor de SPAM ale abonatilor/utilizatorilor unui site. Evident insa, nimeni nu isi aboneaza adresa de abuse la newslettere comerciale.

Insa (presupunand prin absurd ca ar fi aici cazul), ne putem deplasa cu mare incredere catre zona inferioara a newsletterului, acolo unde (surpriza) nu gasim nici un fel de informatii despre expeditorul mesajului, si nici un fel de posibilitate de dezabonare. Nici macar celebrul refren, pe care il vedem in toate mailurile nesolicitate pe care le primim „Acest mail nu este SPAM pentru ca adresa dvs. este publica … „.

academia-de-afaceri-2.jpg

Din pacate, este un exemplu clasic prin care cel care doreste sa isi faca promovare este pus, foarte probabil involuntar, intr-o pozitie ingrata. Un sfat simplu si eficient pentru toti cei care includ intr-un astfel de parteneriat si promovare prin email: cereti intai un test si incercati sa va asigurati ca ceea ce primiti nu va incurca mai mult decat va ajuta.

Tudor Iacob

Scris de Tudor Iacob. Pe blogul Conectoo gasesti resurse utile care te ajuta la optimizarea activitatii tale de email marketing. Afla totul despre cum poti creste vanzarile tale prin newsletter. Aboneaza-te la newsletter pentru a primi ultimele noastre articole pe email.

3 păreri despre “Parteneriate care te incurca

  1. Si eu am primit acest mesaj si cred ca se omite ceva, la sfarsit este un disclaimer pe care nu l-ai prezentat, fiindca tot am salvat emailul(da, mi-a placut imaginea si l-am salvat) acesta suna cam asa:

    Primiti acest mesaj deoarece adresa dvs. de email a fost inregistrata pe site-ul nostru, conform termenilor de utilizare, in momentul in care v-ati inscris la cursuri. Pentru ca intelegem si apreciem intimitatea dvs., ne cerem scuze daca acest mesaj a ajuns din greseala la dvs., iar daca nu mai doriti sa primiti noutati si oferte speciale de la xxxxx va rugam sa urmati urmatorul link xxxxx

    Deci mesajul a fost super ok si expeditorul stiu ca are o politica f. stricta privind protectia datelor personale deoarece le-am fost client si cu siguranta nu se trezesc sa trimita spam.

  2. Din pacate, mailul pe care l-am primit nu continea nici un fel de footer. Am facut print-screen si am inclus chiar si sigla PHPList-ului, care este ultima adaugata in mesaj. Il voi cauta inca odata in lista de mailuri si iti voi trimite un forward, nu ne-am fi permis sa facem o asemenea omisiune.

  3. Singura adresa din baza de date cu abuse este abuse@acasa.ro cu care s-a inscris o persoana pe site si care si-a exprimat acordul expres sa primeasca mesaje promotionale si newsletter deci a fost respectata legea privind protectia datelor personale prin exprimarea acordului expres, acum ca adresa apartinea acelei persoane sau nu este deja alta poveste. Titlul este cel putin tendentios ca sa nu spun altfel, concluzia asupra parteneriatului apartine in exclusivitate partilor. Pentru a detalia problema propun sa ma contactezi pe email.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.