Pentru majoritatea companiilor, email marketing-ul are un rol foarte important pe ultima suta de metri din an, mai ales de sarbatori.
Prin email marketing poti trimite diverse notificari legate de planurile de sarbatori, remindere cu ofertele promotionale sau chiar un simplu newsletter de sarbatori cu urari.
Fiind o perioada aglomerata in care toata lumea trimite email-uri, este esential sa ai un plan bine facut, cu newslettere care aduc rezultate. Pentru asta, am facut o lista cu 7 idei usor de aplicat pentru newsletterele tale de sarbatori.
Ghid pentru newslettere de sarbatori eficiente
1. Newsletter de pre-lansare a ofertelor de sarbatori
Tocmai din motivul aglomeratiei din inbox in perioada Craciunului, e bine sa incepi mai devreme. Anunta abonatii tai cu o saptamana inainte o parte din produsele pe care le vei avea la oferta de sarbatori, pentru a-si face o idee despre ce pot cumpara. Scopul acestui newsletter este sa provoace curiozitate si sa ii tina aproape pe potentialii clienti. Incurajeaza cat mai mult abonatii sa recomande catre alti prieteni si sa dea share pe Facebook.
2. Promoveaza livrarea gratuita in decembrie
Gaseste ceva care te diferentiaza si comunica asta la intreaga baza de date. Un newsletter de sarbatori trebuie sa ofere o valoare adaugata si poti face usor asta oferind livrarea gratuita. Limitarea acestei oferte doar pentru luna decembrie poate fi o sursa de crestere a vanzarilor.
3. Card cadou
Recompenseaza clientii tai pentru cumparaturile efectuate prin oferirea unui „card” cadou. Aceste carduri virtuale pot fi un prilej de a introduce produsele sau serviciile tale catre clienti noi, deci in final, de a creste vanzarile. O alta varianta ar fi sa incluzi un cupon de reducere (15%, 20%, etc.) din nou, pentru a incuraja vanzarile.
4. Ghid de cumparaturi
Toata lumea are nevoie de ajutor in alegerea cadourilor potrivite pentru cei dragi. Foloseste asta si ofera un ghid de cumparaturi. Asigura-te ca poti segmenta baza de date pentru a putea oferi informatii relevante despre cadouri pentru barbati, femei, copii, etc.
6. Ofera produse cadou, sample-uri
Nu gasesti un moment mai potrivit pentru a oferi ceva decat acum de sarbatori. Daca esti o cofetarie, ai putea invita abonatii tai sa deguste un nou sortiment. Daca esti un magazin online, ai putea oferi un produs cadou la o comanda mai mare. Chiar si pentru servicii, sigur poti include ceva gratuit in oferta ta. Un astfel de newsletter te ajuta sa intri mai usor in contact cu clientii tai si sa-i faci sa beneficieze de produsele tale.
7. Felicitare, scurt rezumat
O felicitare de sarbatori este un gest simplu si rapid pe care il poti face catre clientii tai pentru a-ti exprima recunostinta. Spune „Multumesc!” si arata clientilor ca iti pasa de relatia pe care o dezvoltati in continuare. O felicitare cu un design aparte te poate ajuta si la brand awareness, daca ajunge sa fie distribuita pe email sau Facebook.
Daca vrei sa ai clientii aproape, ofera-le un scurt rezumat al anului ce tocmai se incheie si cateva planuri despre anul urmator. Ofera-le informatii astfel incat sa fii prima alegere pentru ei atunci cand vor avea nevoie de produsele pe care le oferi.
Ideile de mai sus pot fi aplicate individual, insa nu te grabi sa le trimiti pe toate in ultima saptamana pana la Craciun. Segmenteaza baza de date, testeaza ora si ziua de trimitere si planifica newsletterele.
Incepe astazi!
Cu template-urile responsive si customizabile din Conectoo, poti crea usor newslettere care sa aduca rezultate in perioada sarbatorilor. Poti planifica usor si trimiterile de Anul Nou pentru a gestiona mai bine calendarul tau de trimiteri.