In orice domeniu am activa, achizitia clientilor este un proces care ne intereseaza. Clientii nu apar din senin, statusul lor este variabil si se poate schimba in functie de actiunile noastre si de un context potrivit.
In email marketing, lungimea traseului de la abonat la client depinde de atractiile pe care reusesti sa le oferi pe parcurs. Obiectivul comunicarii prin email este de cele mai multe ori o vanzare, asa ca traseul ar trebui sa fie cat mai scurt. Insa, orice scurtatura sau labirint va influenta decizia abonatului si legatura pe care o construiesti cu acesta.
Promisiunea unui traseu atractiv si sigur trebuie sa aiba loc chiar la inceput, in momentul abonarii. De aceea, construirea bazei tale de date este necesar sa fie prin permisiune, adica abonatii sa isi dea acordul de a primi mesaje comerciale din partea ta.
O crestere organica a bazei de date alaturi de o comunicare relevanta, vor conduce la o rata de engagement ridicata, iar astfel abonatul va deveni client intr-un timp mai scurt.
Cum faci un abonat care nu a cumparat niciodata sa devina client?
1. Seteaza asteptarile inca de la inceput
Pentru ca traseul abonatului spre o prima vanzare sa fie cat mai atractiv, trebuie sa arati de la inceput increderea unei legaturi pe termen lung. Primul pas este transparenta referitoare la ce se va intampla cu adresa lui de email si despre ce va primi in inbox-ul sau. Poti informa abonatii despre frecventa de trimitere si continutul inclus in urmatoarele email-uri chiar in pagina de abonare sau in email-ul de introducere, de „bun venit”.
Conform Marketing Sherpa, in proportie de 50%, cele mai frecvente email-uri legate de un eveniment (abonare) sunt cele de „Bun venit”. Fiind un moment in care abonatii sunt foarte interesati sa deschida primul email, poti include in acesta un cupon / oferta disponibila intr-o perioada limitata. Astfel, creezi un motiv de interactiune si incurajezi o prima vanzare intr-un context favorabil abonatului.
2. Insista pe valoarea obtinuta
Ce se intampla daca primul email nu obtine conversia asteptata? Daca oferta inclusa la inceput nu a ajuns intr-un moment potrivit pentru abonati?
Conform Exact Target, 25% dintre marketerii B2C nu trimit doar un singur email de „Bun venit”, ci o serie de email-uri. Al doilea email poate sa contina o notificare de reamintire, cu precizarea ofertei limitate si a numarului de zile ramase pentru achizitionarea acesteia. Fiind un moment foarte important pentru setarea unei legaturi bune, poti include aici si alte beneficii de suport (asistenta gratuita, livrare gratuita, etc.).
3. Filtreaza abonatii si ofera un continut relevant
Transformarea abonatilor in clienti este un proces care necesita atentie mai ales in prima luna de la abonare. Email-urile de „bun venit!” cresc posibilitatea de a scurta traseul, insa in acelasi timp sunt utile si pentru a segmenta noii abonati.
Inainte de o vanzare, un abonat trebuie sa inteleaga foarte bine ce vinzi exact, care au fost reactiile celorlalti clienti, ce te recomanda. Astfel, in aceste email-uri de la inceput poti include testimoniale de la clienti, butoane de call to action specifice („Incearca”, „Testeaza”, etc.) sau chiar o rubrica de beneficii care sa scoata in evidenta disponibilitatea ta pentru oferirea suportului.
Pentru a pastra continutul relevant dupa primele email-uri de „bun venit”, iti recomandam sa filtrezi abonatii in functie de activitatea lor. De exemplu, un segment ar putea fi reprezentat de abonatii care nu au deschis nici un email in ultimele 30 de zile de la abonare.
In Conectoo poti crea foarte usor aceste filtre chiar din pagina de campanii:
Astfel, te asiguri ca incluzi un continut relevant pentru acesti abonati si ca oferi o noua posibilitate de a cumpara.
De retinut:
– o lista mare nu va aduce neaparat cele mai multe vanzari. O lista construita prin permisiune si crescuta organic este mai eficienta decat o lista achizitionata sau inchiriata;
– un numar mare de newslettere nu va transforma mai repede abonatul in client. Comunicarea este important sa aiba o strategie cu obiectiv de engagement si sa implice cat mai mult abonatul prin continutul relevant;
– O prima vanzare nu este obiectivul final, important este crearea unui program de emailuri astfel incat vanzarile sa fie repetate la un anumit interval de timp.
Asadar, trecerea de la statusul de abonat la cel de client poate fi accelerata prin adoptarea unei comunicari relevante chiar de la primele email-uri, prin setarea unui program care sa includa interactiune, transparenta si valoare. Important este ca aceste email-uri sa urmareasca niste obiective de timp (care este durata de timp de la stadiul de abonat la cel de client?) sau de vanzari (cate vanzari pot obtine in primele x luni de la abonare?). In articolul urmator vom dezbate si mecanisme pentru trecerea de la prima vanzare prin email, la a doua vanzare sau la mai multe vanzari.