Cum realizezi un template de newsletter?

exemplu-template-newsletterLa fel ca si continutul de calitate dintr-un email, design-ul are si el un loc important in activitatea de email marketing. Eforturile pentru crearea unui continut de calitate pot ajunge sa fie nesemnificative daca nu este acordata atentie si asupra felului in care este realizat template-ul de newsletter.

Realizarea unui template de newsletter contine o parte tehnica extrem de importanta care asigura afisarea corecta a email-ului in diferiti clienti de email si pe diverse dispozitive mobile sau web, insa inainte de asta este necesara o planificare in care este bine sa incluzi punctele de mai jos:

 

1. Alege structura potrivita pentru newsletterul tau

template-de-newsletter-ecommerceTimpul mediu petrecut de un abonat in email este de sub 60 de secunde, de aceea este necesar sa poti atrage atentia cu elemente vizuale si continut bine structurat in template. In functie de domeniul de activitate si de tipul mesajului comunicat, poti utiliza un newsletter pe o coloana, pe 2 coloane sau chiar mai multe in cazul magazinelor online.

Structura te va ajuta sa ordonezi informatiile in functie de importanta lor pentru a avea o vizibilitate mai buna in email. Iti recomandam sa folosesti 2 coloane, astfel poti alinia mesajul in functie de obiceiul de citire al abonatului (stanga spre dreapta).

2. Optimizeaza imaginile pentru un rezultat mai bun

Elementele vizuale te pot ajuta foarte mult pentru a atrage atentia asupra continutului, incluzand aici imagini de produse, butoane, etc. In domenii precum retail, turism, auto, imaginile sunt extrem de utile. Insa majoritatea utilizatorilor au dezactivata afisarea automata a imaginlor in clientii de email, astfel ca daca newsletterul este realizat doar din imagini, la deschiderea lui, abonatii nu vor vedea nimic initial.

– Optimizarea imaginilor in newsletter poate fi in primul rand facuta prin reducerea dimensiunii. Astfel, email-ul va fi descarcat si afisat mai rapid. Foloseste .jpg si incearca sa te rezumi la maxim 500kb pentru fiecare imagine.

– Adaugarea unui text alternativ si a unei descrieri in fiecare imagine te va ajuta sa afisezi un text sugestiv chiar daca utilizatorul are imaginile blocate in clientul de email.

3. Alege o formatare simpla

Cu atat de multe optiuni la dispozitie pentru a iesi in evidenta, (fonturi, culori, imagini) este totusi de preferat sa pastrezi linia de design a site-ului tau. Email-ul inca este un instrument care nu isi pastreaza specificatiile in toti clientii de email, asa ca cel mai bine este sa folosesti fonturi simple (Arial, Calibri, Times New Roman, Helvetica, etc.) si culori care sa permita o citire usoara a continutului, cu evidentierea link-urilor si a actiunilor importante.

Pentru ca timpul de citire a unui newsletter este mic, realizeaza un template de newsletter scurt, care sa atraga atentia pe actiunea cea mai importanta.

Tip: Monitorizeaza numarul de accesari pe fiecare link din newsletter pentru a observa care dintre ele obtine un impact mai mare si pentru a-l putea pozitiona ulterior intr-o pozitie superioara in template. Citeste mai mult despre optimizarea newsletter-ului.

 

In Conectoo poti importa usor un template propriu si ulterior il poti edita in functie de preferinte. Daca inca nu ai un template, vei gasi un model pentru e-commerce, urmand sa actualizam colectia de template-uri si pentru alte domenii.

Incearca Conectoo Gratuit

Abonare Blog Conectoo

 

sursa foto1

Tudor Iacob

Scris de Tudor Iacob. Pe blogul Conectoo gasesti resurse utile care te ajuta la optimizarea activitatii tale de email marketing. Afla totul despre cum poti creste vanzarile tale prin newsletter. Aboneaza-te la newsletter pentru a primi ultimele noastre articole pe email.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *