Care este frecventa potrivita pentru campaniile de vanzare prin email?

frequencies-img

O intrebare foarte des intalnita pentru oamenii de marketing este urmatoarea: “Cat de des trebuie sa trimit email-uri pentru a creste vanzarile?”

Acest subiect variaza mult si depinde de fiecare industrie, insa frecventa potrivita pentru comunicarea prin email are unele aspecte generale care trebuie luate in considerare.

Stabilirea frecventei potrivite pentru fiecare categorie de abonati este o etapa pregatita de diverse tehnici de segmentare, tocmai pentru a afla cat mai multe preferinte ale abonatilor si a putea oferi continutul potrivit la momentul potrivit. Aceasta relevanta, venita din segmentarea detaliata a bazei de date si monitorizarea actiunilor abonatilor, ne ajuta sa vedem cand anume doreste abonatul sa primeasca mesajul. In general, abonatii nu refuza sa primeasca email-uri cu o frecventa crescuta daca acestea au un continut relevant. Asadar, nici un numar mic de trimiteri nu este bun si trebuie gasit un echilibru. Trimiterea unor email-uri doar in perioada sarbatorilor, sau doar in perioada unor promotii, vor putea fi mai usor catalogate drept mesaje irelevante sau chiar spam.

Cum gasesc frecventa potrivita?

– Primul pas este chiar la abonare, cu ajutorul unui formular prin care abonatul poate opta pentru trimiteri saptamanale, bi-lunare, lunare. In general aceasta abordare este potrivita si dupa o tranzactie, un cont nou, etc.

– Daca preferi sa ai un formular simplu, poti amana metoda de mai sus 2-3 saptamani, insa este important sa incepi sa comunici cat mai repede. O inactivitate de o luna de zile imediat dupa procesul de abonare va conduce ulterior la o stare de indiferenta si din partea abonatului si va fi mai usor sa aleaga o “dezabonare”.

– Dezabonarea nu este niciodata un lucru placut, insa poti incerca sa obtii un feedback de la fiecare si sa observi daca nu cumva frecventa prea mare sau prea mica a trimiterilor a fost unul dintre motive.

– Rapoartele puse la dispozitie intr-o platforma de email marketing sunt extrem de utile pentru a gasi frecventa potrivita. Analizeaza momentul in care s-a inregistrat cea mai mare rata de deschidere si interactiune in email si testeaza trimiteri mai intai pe grupuri mici din baza de date.

Recomandare:
Nu exista o frecventa corecta sau gresita, ci una care se potriveste mai bine pentru afacerea ta, iar solutia ramane testarea si compararea constanta a trimiterilor.

Daca ti-a placut acest articol, citeste si despre cum sa dezvolti o relatie buna cu abonatii tai.

Incearca Conectoo Gratuit

Abonare Blog Conectoo

Sursa foto

Tudor Iacob

Scris de Tudor Iacob. Pe blogul Conectoo gasesti resurse utile care te ajuta la optimizarea activitatii tale de email marketing. Afla totul despre cum poti creste vanzarile tale prin newsletter. Aboneaza-te la newsletter pentru a primi ultimele noastre articole pe email.

O părere despre “Care este frecventa potrivita pentru campaniile de vanzare prin email?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *